esmaspäev, 14. detsember 2009

Püha Lehm ja kindakirjad

Sellest saaks küll hea raamatu pealkirja, kui ma nt. Kivirähk oleksin .


Jah, aga ma pole. Sellepärast tuleb juttu kõigest ühest tikitud lehmast , kes sai omale nii uhke nime. Ja lugu oli tal ka - Lapse ristiemal oli sünnipäev ( juba jupike aega tagasi, kui nüüd lõpuni aus olla). Kingitus??? Loomake??? Ta on meil maalt pärit linnainimene ja loomakesed ju ka paadunud linlastel südame soojaks teevad, eks ole ju nii. Ja ei hakanud me kiisude-kutsudega jamama , tikkisime talle kohe lehma. Et midagi eksootilist toas oleks. Ja must lehm sobib ju bloniinile igati. Mul viimasel ajal on taas või uuskasutus ikka hingel- see Püha Lehm on otsast lõpuni taasuuskasutuses - vanad linased püksid, mis figuuri kõikumiste tagajärjel õmblustest na hõredaks jäänud, nisad linase kleidi lühemaks tegemise tagajärjel tekkinud, sarved kah kusagilt ülejäänud imetillukesest jupist. Täidiseks minu õe töö juurest pärit vatiinijäägid. Ainult tikkimisniit on esmakordselt kasutuses. Ahajaa , lõike sain Christi Kütti "Pihuloomade " raamatust", vist tegin natuke suuremaks. Tikkides kasutasin arhailist võtet st. ei joonistanud mustrit ette vaid läks nagu läks. See on vist fotodelt näha ka, et nii läks.

Igatahes on lehmake nüüd pühaks kuulutatud ja ehib uhkelt üht kodu Tallinna kõrge akna taga. Kuna pilti ma kohe teha ei märganud, siis siin on lehmake juba uues kodus poseerimas. Veel mõned võtted.




Ja mis siin siis kindakirjadega pistmist on?
Ega lehmal polegi.

Sõbranna üllatas mind sellise fotoga.


Käisime juba mitu aastat tagasi Mahtra muuseumis- nii me neid kindakirju joonistasime. Kõik kindad, mis muuseumis sel hetkel olemas olid , said meil ülesjoonistatud. Väikeses muuseumis on väga mõnus käia- sõbralik õhkkond ja kõike saab katsuda, ise vaadata. Muuseumi tädidel on vaid heameel, kui keegi nende vastu huvi tunneb. Ja nüüd sel sügisel saime selle retke tulemuseks kindakirjade kaardid. Saara kirjastusega koostöös. Väga ilusad kaardid. Raplamaa komplektis on Juuru, Hageri, Märjamaa, Rapla ja Vigala kihelkondade kirjad. Ainult Märjamaa kiri ei ole Mahtra muuseumist pärit. Ülejäänud on täpselt muuseumi kinnastelt. Neid ja teiste maakondade omi saab Saara kirjastusest tellida.


Jõulutervitused võikski ju sel aastal kindakirjaga saata!


2 kommentaari:

  1. Oi, mina olen selle kaardikomplekti fänn! Minu juured on Raplamaal, kasutan siis juhust ja tänan südamest.

    VastaKustuta
  2. Palun, palun. See töö oli küll puhas rõõm!

    VastaKustuta